donderdag 1 december 2016

al zou de vijgeboom niet bloeien...


"Al zou de vijgeboom niet bloeien, en er geen opbrengst zijn aan de wijnstokken, de vrucht van de olijfbomen teleurstellen; al zouden de akkers geen voedsel opleveren, de schapen verdreven zijn uit de kooi en er geen koeien zijn... toch zal ik juichen in de Here, jubelen in de God van mijn heil.
De Here Here is mijn kracht; Hij maakt mijn voeten als die van een hinde, en ik zal weer op hoogtes kunnen lopen.."

Wat een enorme kracht zit hierin.... juichen ondanks negatieve omstandigheden... juichen als alles om je heen instort... juichen als alles tegenzit en je geen uitweg meer ziet....

Wat me hierin opvalt is dat door de keuze die Habakuk maakt om God te blijven bezingen, hij in een opwaartse lijn naar boven gaat en daardoor in staat is om opnieuw weer op hoogtes te komen.... een perspectief krijgt uit de hemel om naar zijn omstandigheden te kunnen kijken.
Het lijkt tegenstrijdig, maar het is een geweldige kracht om God te blijven prijzen in alles... het tilt je op boven je omstandigheden en geeft je een nieuw vergezicht!
Habakuk verwachtte God in alles en rekende erop dat Hij hem uit elke nood zou redden ! we zien hier een prachtig voorbeeld hoe we kunnen reageren op negatieve dingen die ons overkomen....

Niets zal ons kunnen scheiden van de liefde van Hem die in ons leeft!!

In dit alles zijn we meer dan overwinnaars door Hem . Want ik ben verzekerd, dat dood noch leven, engelen noch machten, hoogte noch diepte,  en geen ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten