dinsdag 20 december 2016

zwanger van de Zoon van God..

De engel Gabriel kwam Maria een boodschap brengen die nog nooit iemand had gekregen..... zij was uitgekozen om de Zoon van God in haar te dragen en groot te brengen...ze was maagd en dit was menselijkerwijs onmogelijk. De engel zei: "de heilige Geest zal bij je komen. en door de kracht van de allerhoogste God zul je zwanger worden. Voor God is alles mogelijk! " Maria geloofde de woorden van de engel  en zei... "hier ben ik , Uw dienstmaagd.. laat wat u gezegd hebt  gebeuren.."
Maria werd zwanger en droeg haar Kind met blijdschap, geloof en verwachting.....

Toen ze op  bezoek was bij  Elisabeth kwam er spontaan een loflied in haar op :

"Ik geef alle eer aan God,
ik juich voor Hem, Hij is mijn redder.
Hij koos mij uit, mij een heel gewoon meisje.
Nu zal iedereen over mij zeggen: "zij is gezegend''
Want God, die machtig is , heeft iets geweldigs met mij gedaan.
Aan mensen die naar Hem luisteren, geeft Hij Zijn liefde ,
nu en altijd. "

Maria, de moeder van Jezus..... hoe zou ze zich hebben gevoeld, wat zou er door haar heen zijn gegaan al die maanden dat ze het  grote Wonder van Liefde in haar droeg.. in haar buik het Geschenk van God die nu onze redding is...

Op onze beurt mogen wij ook dragers zijn van de hoop en de belofte die God heeft gebracht op de aarde... Hij leeft in ons...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten