dinsdag 13 december 2016

Grote Overwinnaar!


"Heer, redt mij van mijn vijanden, strijd tegen mijn tegenstanders!
Grijp Uw wapens en kom mij te hulp,
Pak Uw speer en gooi die naar mijn achtervolgers!
Zeg tegen mij: "Ik zal je redden"!

Dan zal ik voor U juichen , Heer.
Ik zal juichen omdat U mij gered heeft.
Uit het diepst van mijn hart zal ik zeggen:
"Er is geen god zoals U Heer!
U redt arme en machteloze mensen,
U bevrijdt ze van hun onderdrukkers". Ps. 35

David was bang, hij zat vol angst want hij was omringd door veel vijanden. Hij was uitgeput en zag geen uitweg meer. Hij wist waar hij terecht kon in zijn nood en riep God aan voor hulp. Hij kwam en redde hem!

Duizend jaar later werd zijn nazaat geboren.... Jezus, Zoon van God en Zoon van David... in een stal . Hij was degene die tussenbeide kon komen. Hij blokkeerde door het kruis elke vijand en vernietigde de dood. Hij brak de schuld van de aanklager en plaatste een scheidslijn tussen de vijand en ons..
Laten we schuilen bij het kruis.... de boom des levens....Hij is Overwinnaar over elke situatie!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten