woensdag 6 juli 2016

een vurig hart...

"Dit zegt de  Amen, de altijd Trouwe en de waarachtige getuige, het begin van de schepping Gods: Ik weet wat jullie doen, dat je noch koud bent of heet.. was je maar koud of heet.! Omdat je lauw bent en niet koud of heet, zal Ik je uit Mijn mond spugen.. omdat je zegt; ik ben rijk en ik heb geen gebrek, en je weet niet dat je de ellendige bent, de arme , de blinde  en de naakte , raad ik je aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is... zodat je rijk zult worden... "
Even tot hier een stukje uit Openbaring 3, vanaf vs. 14...

Wat God zoekt zijn mensen die onvoorwaardelijk achter Hem aangaan... mensen die met hun hele hart JA zeggen tegen Hem en Hem willen volgen waar Hij ons ook naar toe stuurt.
In de praktijk van elke dag kan dat best moeilijk zijn en we hebben allemaal denk ik wel onze lauwe momenten...dat komt vaak omdat we op andere dingen gericht zijn.
 Toch worden we hier opgeroepen om vurig te zijn en Zijn rijkdommen te vinden door beproevingen heen... ( goud gelouterd in het vuur) ..als we ons hiernaar uitstrekken en ons overgeven zo te leven, zullen we een vurig hart krijgen wat brandt voor onze God en kunnen we ook de ander hiermee aansteken!
( foto gisteren gemaakt tijdens een kampvuur op een bruiloft, waar we ons eigen diner mochten klaarmaken... geen photoshop dus)

3 opmerkingen: