donderdag 14 juli 2016

Hij beschermt..

"Bij de Heer ben ik veilig, Hij is de allerhoogste God.
Bij Hem vind ik rust, Hij is de machtige God.
Daarom zeg ik tegen Hem: "U beschermt mij, ik hoef niet bang te zijn, Op U vertrouw ik"

De Heer helpt je als vijanden je achtervolgen.
Hij redt je als je doodziek bent.
De Heer beschermt je , zoals een vogel haar jongen beschermt onder haar vleugels.
De Heer is trouw. Hij is zo sterk als een schild, Hij houdt elke aanval tegen.

Je hoeft niet bang te zijn voor het gevaar in de nacht, en overdag wordt je niet aangevallen.
In het donker hoef je niet bang te zijn voor de dood, en als het licht is overkomt je geen kwaad.
De Heer beschermt je , bij de allerhoogste God ben je veilig. Rampen overkomen je niet, het kwaad kan je niet raken.

Want de Heer stuurt Zijn engelen. Ze zullen je altijd beschermen, waar je ook bent.
Hun handen zullen je dragen, zodat je niet struikelt.

Je bent sterker dan je sterkste tegenstander. Je zult de grootste vijand overwinnen...

Dit heeft de Heer beloofd: "Omdat je Mij liefhebt, zal Ik je redden. Ik zal je beschermen omdat je Mij kent. Als je Me roept, geef Ik antwoord. Als er gevaar is, ben Ik bij je.
Ik zal je bevrijden, Ik zal je gelukkig maken, en Ik geef je een lang leven..
Ik de Heer zal je redden, en Jij zult dat zien..."

Hoef niets meer toe te voegen aan deze geweldige psalm ( 91) die voor miljoenen mensen een enorme bemoediging is geweest en nog steeds is.... De sterke Leeuw van Juda is onze God! Hij beschermt en redt ons!


3 opmerkingen: