zondag 17 juli 2016

o Lord, You're beautiful....


De geboorte van een lied...
De bekende musicus en aanbidder Keith Green ( die in 1982 op 28 jarige leeftijd overleed in een  vliegtuigongeluk, samen met 2 van zijn kinderen) was radicaal, en zonder compromis... Over de hele wereld wordt er nog steeds geluisterd naar zijn bijzondere aanbidding...
Het lied 'O Lord, You're beautiful ' werd "geboren"achter de piano op een vroege ochtend.
De tegenwoordigheid van God was merkbaar in de kamer terwijl hij zachtjes aan het spelen was .. Keith huilde en zei: "De Heer heeft mij binnen geleid in de troonzaal en ik heb voor Hem gezongen en Hem aanbeden."
Hij hoopte dat anderen zouden worden aangezet om ook zo te gaan aanbidden bij het horen van dit lied.. vanmorgen zongen we dit lied in de samenkomst.. het raakte me diep, en voelde de zalving en tegenwoordigheid van God sterk..
Dat komt ook omdat het lied is ontstaan in een pure houding van overgave en aanbidding... zelfs na zoveel jaar heeft het lied nog diezelfde draagkracht..

O Lord, You're beautiful
Your face is all I seek.
For when your eyes are on this child,
Your grace abounds to me..

I wanna take Your Word
And shine it all around.
But first help me to live it Lord!
And when I'm doing well,
Help me to never seek the crown ,
For my reward is giving glory to You.

O Lord, please light the fire,
that once burned bright and clear.
Replace the lamp of my first love
That burns with holy fear!


Luister nog maar eens met je ogen dicht.... Hij komt zo dichtbij....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten