maandag 18 juli 2016

schep in mij een rein hart.. ( create in me a clean heart)



De mens is tot heel veel dingen in staat... als we naar de wereld om ons heen kijken is de mens in staat om te bewerken, te fabriceren , aan te passen en oplossingen bedenken. We kunnen enorm verbaasd zijn wat een mens kan en welke topprestaties hij kan leveren ..

Eén ding kan een mens echter niet... iets maken vanuit het niets.. alleen God heeft die scheppende kracht en kan iets wat onmogelijk is mogelijk maken.. Hij heeft de wereld en alles wat daarin is geschapen en is ook in staat om ons aan te raken met Zijn vernieuwende scheppende kracht.

David was zich ervan bewust dat hij had gezondigd... zijn hart was vuil en verdorven.. hij was niet in staat om daar iets aan te doen behalve de situatie eerlijk onder ogen te zien en tot God gaan...
"Heer, ik kan mezelf niet veranderen, mijn hart is zondig en onrein, wilt U komen om mij te vergeven en in mij een nieuw hart te scheppen.."

Als je die houding hebt komt God je tegemoet en zal Hij de kamers van je hart schoonmaken en je vernieuwen zodat de zondige staat van je hart verandert in een vreugdevol tevreden hart..
Verberg daarom niks voor Hem, voor Hem is het allang bekend, alleen Hij wacht op het moment dat wij onszelf hierin aan Hem toevertrouwen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten