maandag 9 januari 2017

Ik , de Here , ben uw Heelmeester


"Ik , de Here , ben uw Heelmeester" Ex. 15 :26

Voor deze mooie zin staan er nog belangrijke 'tips' die we zeker niet over het hoofd moeten zien.
"Als je aandachtig luistert naar de stem van de Heer , uw God, en doet wat recht is in Zijn ogen, en Zijn geboden naleeft en onderhoudt, zal Ik je geen enkele van de kwalen opleggen die Ik de Egyptenaren heb opgelegd, want IK, DE HERE BEN UW HEELMEESTER...."

Het is makkelijk om de fijne teksten uit de bijbel  te nemen en die ons eigen te maken, maar het is juist goed om de tekst in een groter verband te lezen om de dieper liggende achtergrond en betekenis van zo'n tekst te begrijpen en ook na te leven.
Wanneer we dichtbij God wandelen, tijd nemen om met Hem door te brengen, Zijn Woord als voedsel ( en als medicijn)  innemen , en in de praktijk van elke dag een getuige zijn van Zijn liefde en rechtvaardigheid rust er een automatisch een zegen op onze levens... dat is Zijn belofte. Laat bemoediging stromen uit het Woord en rust in Hem.
Sommige dingen begrijpen we niet... waarom we ziek zijn, waarom we niet genezen op gebed, maar blijf opzien naar Hem en leef uit Zijn Woord en uit Zijn Geest om geestelijk gezond te blijven. Zijn beloftes zijn en blijven "ja en amen!"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten