vrijdag 6 januari 2017

the army of the Lord


"De Heer zal strijden als een held. Hij gaat op weg met zijn legers, en Hij geeft bevel om de vijanden te verslaan. Hij laat trompetten klinken, Hij schreeuwt: "Val aan!" En dapper verslaat Hij zijn vijanden.
( Jes. 42: 13)

Deze foto heb ik vanmorgen gemaakt uit vanuit een slaapkamerraam. Je ziet de twee reactoren van Doel ,  de zon die opkomt en een aantal ganzen in de vlucht.
Wat er gaande is in de wereld kan ons angstig maken en onzeker over de toekomst. Maar God zal opstaan als een held om Zijn vijanden te verslaan en zal triomferen over de duisternis!
Zie je die vleugel aan de rechterkant van de zon..? en de ganzen in de lucht die vaak  in formatie vliegen? heel bijzonder vond ik dit!
Hij roept Zijn soldaten bij elkaar om mee te strijden in deze oorlog , een goed geordend leger , door Hem zelf samengesteld! Hij zoekt die vrijwilligers die hun leven niet liefhebben tot in de dood.. God zal ze krachtig doen opstaan en hen bijstaan in de strijd. Ze zullen gezalfd zijn met autoriteit en de wapens van de vijand vernietigen. Ze zullen opvallen door hun rechtvaardigheid en zullen geen  angst hebben . Ze kennen de kracht van aanbidding, omdat dat een troon bouwt voor onze God van waaruit Hij regeert.. ze zullen leven uit openbaring en Hem kennen! Ze horen Zijn stem ,  Zijn bevelen en instructies. God zal Zijn gunst leggen op deze mensen die ervoor kiezen om Hem te volgen waar Hij ze zendt!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Els
    Ik lees elke dag je prachtige stukjes en het raakt me altijd diep. Met je prachtige foto's erbij zo beeldend geschreven erg mooi dankjewel heb er heel veel aan. Gebruik het als dagboek
    Veel zegen en Wijsheid gewenst
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ellen, sorry dat ik weer even niet heb geschreven, maar bij deze bemoediging wil ik toch doorgaan ermee...

      Verwijderen