maandag 10 oktober 2016

de Messias...

Jezus vroeg aan Zijn leerlingen: "Wat zeggen de mensen over Mij, de Mensenzoon?"
De leerlingen antwoordden: "Sommige mensen zeggen dat U Johannes de Doper bent. Anderen zeggen dat U Elia bent. Weer anderen zeggen dat U Jeremia bent, of een andere profeet van vroeger."
toen zei Jezus: "En wie ben Ik volgens jullie?  Simon Petrus antwoordde: "U bent de Messias , de Zoon van de Levende God."
Jezus zei tegen hem: "Dat heb je niet gehoord van een mens , maar van Mijn Vader in de hemel. Daarom ben je een gelukkig mens, Simon Barjona.."
Ik zeg je : "Jij bent Petrus, de rots. Op die rots zal Ik Mijn kerk bouwen, en het dodenrijk zal het niet kunnen overweldigen... Ik geef je de sleutels van het Koninkrijk van de hemel ,wat je op de aarde bindt zal ook gebonden zijn in de hemel, en wat je ontbindt op de aarde zal ontbonden zijn in de hemel.. .. "

Simon had een bovennatuurlijke openbaring ontvangen van wie Jezus werkelijk was... In zijn hart wist hij dat Hij de Messias was die komen zou.  Niemand op de aarde weet uit zichzelf of van een mens dat Jezus de Zoon van God is... die openbaring komt uit de hemel en wordt kenbaar gemaakt in je hart.. daar kan geen redenering tegenop! Wanneer je Jezus ontvangt als de Zoon van God in je hart en Hem toestaat om te regeren in je ben je aan het begin van je avontuur met God ..dan wordt je opnieuw geboren...  Hij zal na deze prachtige ontmoeting nog veel meer in petto hebben om je op de weg van het Licht  te leiden naar de waarheid die in Hem te vinden is.
Jezus gaf Simon een nieuwe naam... hij werd voortaan Petrus genoemd. Dat betekent dat Petrus in zijn echte bestemming geroepen werd... hij werd de rots genoemd waar de kerk op gebouwd zou worden. En we zien dat over de hele wereld de kerk van Jezus Christus nog steeds leeft! Wij mogen daar een onderdeel van zijn en de Messias verwachten in Zijn tweede komst!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten