maandag 24 oktober 2016

kostbare schat....


"Het goede nieuws is een kostbare schat. Ik ben de breekbare kruik waar de schat in bewaard wordt. Dat is goed. Want daardoor is het duidelijk dat de enorme kracht van het goede nieuws niet van mij komt , maar van God . Ik moet lijden, maar ik verlies de moed niet. Ik leef in onzekerheid, maar ik blijf op God vertrouwen. Ik word door mensen vervolgd, maar God laat me nooit in de steek... "

Dit zijn woorden die Paulus sprak over zijn werk in het Koninkrijk...

Een breekbare kruik... een kwetsbaar mens... een gebroken ziel....een  geschonden lichaam
( getekend door lijden en littekens)
Zo wil God ons gebruiken, daarin vind Hij de geschikte vaten om Zijn schatten in te bewaren en door uit te delen. Wat is dat vaak tegengesteld dan wat je in de wereld om je heen ziet. Laat daarom het prestatiegerichte , ikgerichte gedachtengoed van de wereld  niet naar binnen sijpelen, waardoor we het echte zicht op Hem verliezen dat we als kwetsbare mensen een getuige van Hem mogen zijn, door genade! en zelfs door lijden heen....verzamelt Hij de meest kostbare schatten in ons....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten