vrijdag 7 oktober 2016

weest niet bang..


365 keer staat er in de bijbel dat we niet bang moeten zijn... voor elke dag dezelfde aanmoediging:.. "Weest niet bang.."
Wilde duiven zijn altijd wat schrikachtig... ik heb het behalve deze ene keer nooit meegemaakt dat een duif zich liet oppakken. Het was geen  gewonde duif , maar hij liet zich door dit kind gewoon in de handen nemen , hij was niet bang... een bijzonder moment , vooral voor het kind die zei dat hij dat nou altijd al gewild  had..... zo mooi!
Als kinderen van God hoeven we niet bang te zijn, wat er ook gebeurt..... angst is een slechte raadgever en door angst kunnen we gekke sprongen in het leven maken die nooit de bedoeling zijn.
Het is zo mooi dat de bijbel ons voor elke dag aanmoedigt dat we niet bang hoeven te zijn...
omdat Hij altijd met ons is..( "zie niet angstig rond, want Ik ben je God, Ik help je, Ik sterk je)
omdat Hij de sterke Leeuw is die aan onze kant meewandelt...( "Ik ben de Leeuw van Juda, die overwonnen heeft over elke macht van dood")


omdat Hij uitkomst geeft.. (" Ik zal met de verzoeking ook de uitkomst geven")
omdat Hij sterker is dan welke situatie dan ook..
angst blokkeert, maar geloof springt... laat het geloof in je vermeerderen door hoop,  moed en vertrouwen uit te spreken , laat angst je niet verlammen, maar hef je hoofd omhoog naar de Overwinnaar, die je te hulp wil komen... ook vandaag! we kunnen elke dag dat "medicijn" innemen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten