vrijdag 28 oktober 2016

liefde wint...


Op een dag werd Jezus uitgenodigd bij Simon, een Farizeeër om te komen eten. In de stad woonde ook een vrouw die volgens de mensen een slecht leven leidde. Toen zij hoorde dat Jezus bij de Farizeeër op bezoek was, ging zij er heen. Ze nam een flesje olie mee. Hele dure olie met een heerlijke geur.
Ze ging bij Jezus staan en begon te huilen... door haar tranen werden de voeten van Jezus nat. Met haar haren maakte ze zijn voeten weer droog. Toen kuste zij zijn voeten en goot de kostbare olie erover heen.
Toen de farizeeër dat zag zei hij: "Jezus is geen profeet, anders had hij wel geweten dat dit een hele slechte vrouw was, en had Hij haar wel weggestuurd...!"

Maar Jezus zei... "Simon , luister eens, je hebt me niet eens water gegeven om mijn voeten te wassen, maar zij heeft Mijn voeten gewassen met haar tranen en daarna afgedroogd... je hebt me niet eens begroet met een kus, maar zij wel... ze heeft Mijn voeten gekust, en daarna goot ze dure olie over Mijn voeten! Ja, ze heeft heel veel verkeerde dingen gedaan, maar dat is haar allemaal vergeven! Dat weet Ik omdat ze Mij  veel liefde heeft laten zien."

Hij draaide zich om naar de vrouw en zei: "je kunt gerust zijn, je zonden zijn je vergeven...je bent gered dankzij je geloof, ga in vrede"!

Jezus keek met de ogen van Zijn hart en zag dat de vrouw oprecht haar liefde betoonde en berouw had.... met haar actie goot ze als het ware in het openbaar haar liefde uit over haar Verlosser! Ze liet op een intieme manier zien hoe hard ze Jezus nodig had in haar staat en bracht Jezus haar eerbetoon..  Simon de farizeeër snapte daar helemaal niks van en was erg verontwaardigd. Zijn hart was verhard door wetten en regels en kende het werkwoord "liefde" niet.. hij was vervuld met minachting en veroordeling. Hij had Jezus wel uitgenodigd, maar had niet eens de moeite genomen om water te geven voor het wassen van de voeten bij binnenkomst, terwijl dat heel gebruikelijk was in die tijd.

De liefde wint altijd... dat zie je hier ook weer zo duidelijk. Het maakt niet uit wat we allemaal verkeerd hebben gedaan.. als er oprecht berouw is,  vergeeft Hij , reinigt Hij je , en ontvangt Hij je als Zijn dochter/ zoon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten