maandag 27 juni 2016

de Heer is mijn herder ( the Lord is my shepherd)


Als we die zekerheid hebben dat Hij onze Herder is, mogen we ook de drie dingen verwachten die David beschreef...
Een tafel die klaar staat.. ons hoofd gezalfd met olie..... en een beker die overstroomt...
Zelfs wanneer onze vijanden ons benauwen staat dit allemaal voor ons klaar. De aanwezigheid van vijanden kan ons niet weghouden van Gods perfecte voorziening voor ons. Hij zet een feestmaal voor ons klaar en nodigt ons uit aan die tafel en Hij laat eigenlijk zien..."Kijk eens wat Ik aan Mijn kinderen geef? Mijn kinderen zullen genieten voor jullie ogen en jullie zullen geen kwaad kunnen uitrichten of hen van Mijn geschenken afhouden... Ik hou van ze en geef ze het allerbeste!

Daarom kunnen we dus zeggen... "juist vanwege mijn vijanden verwacht ik het beste van God!" Laat onze ogen zijn op de Herder die voorziet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten