maandag 12 september 2016

de wereld gaat voorbij....

Wanneer we ons richten op onze eigen verlangens en die alleen willen volgen komen we bedrogen uit... de wereld is vol van mensen die zichzelf belangrijk vinden .  We leven in een wereld waar het eigenlijk alleen draait om "ik"... en dat is precies de plek waar de vijand je wil hebben.. God roept ons naar een betere plek,  de Bijbel zegt dat mensen die zichzelf onbelangrijk vinden op de eerste plaats komen....en de mensen die zich belangrijk vinden op de laagste plaats....Dat is een totaal ander plaatje dan wat wij in de wereld om ons heen zien!

In de wereld is het heel normaal om je eigen ding te doen en alles te willen hebben wat je hart begeert en daar ook over op te scheppen.. maar zulk gedrag hoort niet bij de Vader.. het is goed te beseffen dat de wereld voorbij gaat, en ook de dingen die je in de wereld vindt die nu zo leuk lijken,  maar in feite tot niets leiden...
We mogen daar niet op bouwen, want het heeft geen nut..
Wat wel nut heeft is te zijn in de wil van de Vader , en Zijn wil zoeken, Zijn wil doen! Die zal eeuwig leven .. de Vader zoekt die onbelangrijke mensen op en vult ze met Zijn Geest, zodat ze sterk zijn en daden mogen doen die horen bij Zijn Koninkrijk! als die Wereld voor je opengaat zal de vreugde die ermee gepaard gaat je uittillen boven elk ik-gericht verlangen en je zal doen wat Hem behaagt... niet langer mijn ik.. maar Christus leeft in mij....

Zo wordt de schoonheid van Hem opgemerkt en zichtbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten