donderdag 1 september 2016

gekozen...


"Jullie hebben Mij niet uitgekozen, maar Ik heb jullie uitgekozen. En Ik geef jullie de opdracht om de wereld in te gaan. Doe goede dingen, en blijf dat doen. " Joh. 15:16

Jezus had zijn leerlingen uitgekozen... en dat heeft Hij bij ons ook gedaan. We hebben een speciale opdracht van God om de wereld in te gaan. Een missie.. we zijn geroepen met een missie om het goede te doen en te blijven doen.... dat vraagt dus een dagelijkse keus van ons...

Soms ontvangen we een visioen , een openbaring van God wat er in de toekomst staat te gebeuren, en hoe God ons gaat gebruiken. Het gevaar is dan dat we op de "berg" gaan wachten, totdat die profetie uitkomt. We luieren wat, lezen wat bijbel, luisteren naar muziek... en verwachten dan dat onze profetie zo in vervulling zal gaan... we pruilen bij het idee dat we dingen "moeten " doen die niet in ons straatje ( van het visioen) passen... we zijn niet bereid om de gewone dingen van elke dag te doen, want er staat iets "bijzonders" te gebeuren... we vergeten dat het leven van alledag onze dagelijkse training is... en mensen om ons heen onze "slijpstenen"...
Zo komen mensen in extase en raken geïsoleerd ... dat is nooit de bedoeling. Daar zit een grote misleiding in...
We zijn mensen van het hier en nu.. en God vraagt gewoon van ons om ook nu de wereld ( om ons heen )  in te gaan en de goede dingen  te doen en te blijven doen.
Ons eigen-ik wil het liefst op de berg blijven... waar het kan genieten van de vergezichten en het wachten op het mooie.... maar als God komt en je uit je "droom" haalt en zegt: "Ik ben die Ik ben, en Ik heb je gekozen en je gezonden" zal je eigen- ik verschrompelen en zal je gaan in gehoorzaamheid aan die roepstem.. ook al zie je je visioen nog niet in vervulling gaan....

Doe wat je hand vindt om te doen, en God zal met je zijn.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten