woensdag 10 augustus 2016

blaas de trompet!


"Blaas op de trompet in Jeruzalem, Kies een dag uit waarop iedereen naar de tempel moet komen. Iedereen moet op die dag vasten. Roep alle mensen bij elkaar, ook de oude mensen en alle kleine kinderen... Roep zelfs mensen weg van hun bruiloft!
Priesters, ga naar de tempel en bid bij het altaar: "Heer , red ons, want wij zijn Uw eigen volk. Andere mensen lachen ons uit en vragen waarom U niets doet."

De Heer zal medelijden krijgen met de mensen van Zijn volk, en Hij zal hen redden.
De Heer zegt: "Ik zal jullie weer brood, wijn en olijven geven, er zal meer dan genoeg eten zijn... niemand zal jullie meer uitlachen. Jullie dachten dat jullie vijanden sterk waren , maar Ik zal ze wegjagen. Ik jaag ze naar het westen en naar het oosten . Ik jaag ze naar de woestijn en laat ze verdwijnen in de zee.

De velden zullen niet langer meer leeg zijn, Er gaat weer van alles groeien, want de Heer heeft bijzondere dingen gedaan. Alles zal weer groeien en er zal volop te eten zijn.. er zal vrolijkheid zijn.. het zal regenen op het goede moment om alles te laten groeien."

Dit zegt de Heer: "Ik had een groot leger van sprinkhanen op jullie afgestuurd. Ze hebben alles kaalgevreten zodat er niets meer overbleef.. maar Ik zal alles weer goed maken. Jullie zullen volop te eten hebben en jullie zullen Mij danken en prijzen omdat ik grote en bijzondere dingen heb gedaan. Ik ben de Here,  jullie God , en jullie zullen niet meer worden uitgelachen... Ik zal altijd bij jullie zijn!  

Dit stuk komt uit Joël 2 , Alles was verwoest in het land en alle hoop was vervlogen.... ik heb hier maar een klein stukje geschreven uit het boek Joël, maar eigenlijk moet je het in de context lezen... Dan zie je nog duidelijker hoe God opstaat voor Zijn volk. De kracht die God verleent aan gebed en vasten ( berouw en bekering) is enorm..... wat Hij dan doet is gewoon onvoorstelbaar en niet door mensen te organiseren... Hij draait alles om , vernietigt de vijanden, verandert hopeloosheid in hoop en overwinning,  droogte in vruchtbaarheid , verdriet in  vrolijkheid en dans,  dood in leven!!
Wat een machtig God!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten