vrijdag 19 augustus 2016

Zijn ontwerp..


"U maakte mij in de buik van mijn moeder, elk deel van mijn lichaam heeft U gevormd. Ik dank U daarvoor.. Want het is een wonder zoals ik gemaakt ben. Alles wat U maakt is een wonder...

U hebt mij al gezien toen ik in het geheim gemaakt werd. U hebt mij al gezien toen ik diep in de aarde ontstond. Toen mijn lichaam nog geen vorm had, zag U mij al. Nog voordat ik geboren werd wist U alles van mij.

God, ik kan Uw gedachten niet begrijpen, ze zijn te moeilijk voor mij.." ( Ps. 139)

Elk individu op deze aarde is een wonder van God.... Elk mens is uniek geschapen  en gevormd door de Schepper zelf... Hij is onze Maker, onze Ontwerper.... wij zijn Zijn unieke  ontwerp waar Hij trots op is... uiterlijk en innerlijk zijn we allemaal verschillend  en dragen we bijzondere gaven en talenten met ons mee die ontwikkeld mogen worden. In het schilderij hierboven is het zichtbaar gemaakt.....


Hoe een kind ontvangen en geboren wordt is heel bepalend voor zijn/haar toekomst. Wanneer het kind in liefde ontvangen wordt, positief gevoed en gestimuleerd wordt in de dingen die in hem/haar verborgen liggen zal ook de  identiteit van het kind positief ontwikkelen..

Wanneer dat niet gebeurt... zal er een donkere schaduw komen over de groei en ontwikkeling en zal het kind niet tot zijn recht komen...en kan het in de loop van zijn leven beschadigd en verwrongen raken....

God is de Ontwerper van het leven......

Hij heeft ons een vrije keus gegeven om te kiezen voor het leven ( Deut. 30:15)
Als we voor die zegen gaan, zal het leven zichtbaar worden , ook in de  kinderen...
we stoppen dan de juiste ingrediënten in hun "potje", zoals bevestiging, stimulans, aanmoediging, liefde, warmte, geluk, ruimte ...zodat het mooie mensen worden die gelukkig en vrij in het leven kunnen staan.... en tot hun bestemming gaan komen die God voor hen heeft bedoeld......












Geen opmerkingen:

Een reactie posten