zondag 28 augustus 2016

vrede, een zegel...



Mijn vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u..
"Ik geef jullie Mijn vrede. De vrede die deze wereld jullie kan geven, duurt maar kort. Maar Mijn vrede blijft altijd bij jullie..
Wees niet bang, verlies de moed niet!" ( Joh. 14:27)

De vrede die je temidden van een onrustige wereld ontvangt van Hem is als een soort zegel op je hoofd... als gelovige draag je dit zegel met je mee en dan kan in feite  niets je in beroering brengen... de vrede kenmerkt je leven , je gaan, je zitten, je gedrag...en beïnvloed je omgeving.  Die vrede is je gegeven omdat je de waarden van Zijn Koninkrijk kent en afstand neemt van de surrogaatvrede die de wereld te bieden heeft en slechts van korte duur is..


Die vrede is ook een diepgeworteld geloof , dat rust geeft in elke situatie.... en zal je steeds dieper brengen in de relatie  met de Vredevorst....Hij heeft beloofd altijd bij ons te zullen zijn, we staan nergens alleen voor. Liefde en vrede gaan hand in hand....
Laat je vrede daarom niet roven,wanorde en chaos zijn niet van God.....
 Laat Hem de Heer zijn over je gedachten en gevoelens..
Gedachten van onheil , onrust en verwarring proberen  vaak binnen te wandelen , en brengen je dan uit balans, maar hun plaats is buiten de deur. Onze opdracht is om de vrede die God geeft te bewaren en te bewaken...

Hij is de God van  vrede... Zijn vrede regeert in ons hart... in Zijn Koninkrijk heerst Hij met vrede..
De God van vrede zal je vullen met blijdschap, liefde en vrede in je geloof om het pad  te gaan die voor je ligt. Elk obstakel kun je samen met Hem overwinnen omdat Zijn vrede in je woont...Zijn zegel is op ons gedrukt....en dit geweldige merkteken kan niemand je afnemen, het is daar altijd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten